Hemsida  /  FAQ
FAQ

FAQ

Hittar du inte svar på din fråga? Vår kundtjänst hjälper gärna: här,
eller med hjälp av Live Chat.

 

1. HUR KAN MAN BETALA?

1. Postförskott. Du hämtar då ut paketet med postavisering på posten och betalar vid uthämtning. Det tillkommer en avgift på 59kr 2. Faktura. I paketet som skickas med A-Brev ligger en faktura/räkning. Betalningsvillkor är 14 dagar om inget annat anges 3. Visa/ Betalkort. Då dras pengarna från ditt betalkort direkt efter att beställningen är lagd. 4. Paypal. Betala enkelt och säkert på internet med PayPal. Om du har ett PayPal-konto kan du betala direkt från det genom att logga in genom att logga in på ditt konto och göra en betalning.

 

2. VILKA LEVERANS ALTERNATIV FINNS DET?

Postpaket, brev och maxibrev.

 

3. VAD KOSTAR LEVERANSEN?

Frakten kostar 49 kr.

 

4. HUR LÅNG ÄR LEVERANS TIDEN?

Finns varorna i lager så skickas de snarast möjligt. Normalt 3-7 dagar.

 

5. DO YOU SHIP OUTSIDE SWEDEN?

Yes we do. Please make an order and send a specific email here and tell us which country you wish us to ship to.

 

6. VART HÄMTAS PAKETET?

Paket inhämtas från närmaste postkontor och breven kommer direkt till din brevlåda.

 

7. VARFÖR FINNS INTE MIN STORLEK?

Om du inte hittar din storlek betyder det att storleken är slutsåld. Våra varor är för det mesta säsongsbetonade och mest beställer vi inte mer av en vara när den tar slut. Detta gör vi för att kunna satsa på ett växlande utbud och för att ständigt kunna erbjuda våra kunder nya trendiga varor.

 

8. HUR VET JAG VILKEN STORLEK JAG BÖR BESTÄLLA?

Med vår storleksguide kan du enkelt jämföra plagget du vill köpa med dina egna favoritplagg. På så sätt får du en bra bild över hur plagget passar och vilken storlek du ska välja. Finns det ingen storleksguide eller känner du inte att du får svar på din fråga där så är du alltid välkommen att kontakta vår kundtjänst. Fyll då i formuläret under kundtjänst så svarar vi så snabbt vi kan!

 

9. FINNS JERONE SOM BUTIK NÅNSTANNS?

Tyvärr har vi ännu ingen butik.

 

10. KAN MAN KOMMA OCH PROVA ELLER HÄMTA BESTÄLLNINGEN?

Det kan man tyvärr inte göra.

 

11. KAN MAN AVBESTÄLLA/ÄNDRA BESTÄLLNINGEN?

Om du vill avbeställa eller ändra din beställning, kontakat oss via e-post. Om vi inte har hunnit posta din order går det bra att avbeställa/ändra beställningen. >

 

12. JAG BEHÖVER PRECISARE MÅTT PÅ EN VARA.

Kontkta oss via e-post eller live chatten, så hjälper vi dig gärna med måtten.

 

13. VAD HÄNDER OM JAG INTE HÄMTAR MITT PAKET?

Försök att informera oss i förväg om du inte kan hämta ut paketet. Den skickas sedan tillbaka till vårt lager. Obetalda postförskott efter att ordern är lagd kan beställa ett förbud.

 

14. KAN JAG RETURNERA?

Som kund har du alltid 30 dagars returrätt och öppet köp hos Jerone.se, vi följer distanshandelslagen. Bifoga alltid originalförpackningar och eventuella märkes-tags. När du ska skicka tillbaka varor till oss ska du helst använda samma påse som du fått varorna i. Vid reklamationer bjuder vi på returportot. OBS! Det är du som kund som har det ekonomiska ansvaret för att din retur kommer fram till oss. Om du vill du kunna spåra din retur kan det i så fall vara bra att skicka det rekommenderat. Denna kostnad får du i så fall stå för själv. Kolla med postens serviceställe där du bor hur du gör detta.  

15. HUR RETURNERAR JAG?

Det är lätt att returnera. Gör så här: Fyll i returneringsblanketten som medföljde, viktigt är att du kommer ihåg att fylla i ditt banks namn samt ditt kontonummer. Bifoga orderbekräftelsen. Packa varan som du vill returnera tillsammans med returneringsblanketten och orderbekräftelsen. Klistra på returneringslappen som medföljde. Lämna in paketet på samma ställe som du hämta det. Om du fick hem varan som brev hittar du närmaste inlämningsställe här: klicka här

 

16. JAG HAR BESTÄLLT VIA KLARNA FAKTURA, HUR RETURNERAR JAG?

Om du har beställt mot faktura ska du dra av för returskickade varor och betala resterande belopp. Om du returnerat hela din order kan behöver du inte betala in fakturaavgift och frakt. Du erhåller ett Returmail när vi mottager returen där detta fakturasaldo framgår.

 

17. KAN JAG ÄNDRA FAKTURANS FÖRFALLODAG, ELLER ÄNDRA DEN TILL EN DELBETALNING?

Om du har frågar om ditt faktura, vi rekommendera direkt att ta kontakt på klarna https://klarna.com/sv/kundservice

 

18. KAN JAG RETURNERA REA PRODUKTER?

Ja, det kan du göra.

 

19. HUR SNABBT FÅR JAG PENGARNA TILLBAKA VID RETURNERING?

När man skickat en retur till oss så görs den ekonomiska korrigeringen utifrån vilket betalsätt man valt på sin order från början. Om du valt att betala med betalkort direkt på sidan vid beställningstillfället så kommer en återbetalning att ske till din konto efter att vi mottagit och registrerat returen hos oss. Om du valt betalsätt faktura så kommer den/de returnerade varorna att nollas på fakturan så fort vi fått in din retur.

 

20. VILKEN SUMMA BETALAS TILLBAKA TILL MITT KONTO?

Om du har betalt med kort kommer pengar för returskickade varor återbetalas till ditt konto ca 10 dagar efter att vi erhållit din vara. Om du har beställt mot faktura ska du dra av för returskickade varor och betala resterande belopp. Om du returnerat hela din order kan behöver du inte betala in fakturaavgift och frakt. Du erhåller ett Returmail när vi mottager returen där detta fakturasaldo framgår. OBS! Om du redan har betalt fullbetalt den första fakturan ska du vända dig till www.klarna.com för att få en återbetalning av dem.

 

21. KAN JAG BYTA PRODUKERNA?

Om du vill byta din vara så lägger du en ny order på bytesvaran via hemsidan. En fördel med att du lägger din nya order helt själv är att du inte behöver vänta lika länge på att vi ska få in din retur och behandla den för att sedan skicka ut en bytesvara.

 

22. HUR OFTA FÅR NI IN NY VARA?

Vi får ny vara varje dag!.

 

23. JAG HAR GLÖMMT MITT ANVÄNDARNAMN/LÖSENORD-HUR FÅR JAG ETT NYTT?

Ditt användarnam et ditt e-post adress. Om du har glömt ditt lösenord, klicka https://jerone.se/password_forgotten.php

 

24. KAN JAG BESTÄLLA PER TELEFON ELLER EPOST?

Ja, du kan. Då betalaalternativer är bara postförskott.