Leveransvillkor

Nätbutikens leveransvillkor


Giltig sedan 13.03.2018. Genom att beställa en produkt från Jerone accepterar du dom allmänna villkoren.

Information
Nätbutikens produkter sälgs av Jerone.se FO.nr FI23819318. Vi säljer till privatpersoner som är minst 18 år gamla. Priserna innehåller moms. Vi anhåller rätten av prisändringar på varor och leveranskostnader.

Beställningar
Varorna beställs från våran nätbutik https://jerone.se via varukorgen. Innan du kan beställa måste du registrera dig som kund och fylla i namn-, adress-, och betalningsinformation.

Alla beställningar bekräftas via ett e-postmeddelande. I medellandet hittar du pris-, leverans-, och produkt information angående din beställning. Orderbekräftelsen förutsätter att du har angett din e-postadress vid beställning. Genom att beställa våra produkter accepterar du våra gällande leveransvillkor.

Orderbekräftelse
Vi skickar dig en orderbekräftelse med följande information:
• Datum
• Ordernummer
• Fakturans endbelopp
• Beställda varor
Du hittar information angående din beställning när du loggar in på ditt personliga användarkonto.

Betalsätt
Varorna och portot betalas i samband med beställningen. Betalning sker via DIBS sidor eller via Klarna om du betalar per faktura.


Leveranstid
Leveranstiden är normalt 3-4 dagar.


Leveranssätt och leveranskostnader
Leveranskostnaderna är gratis för order över 900 SEK. Om ordern är mindre än 900 SEK,är leveranskostnaden 49SEK. Vi skickar din vara som paket, brev eller maxibrev. Endast paket kan följas med kollnummer under transporten. Mer information om olika transportsätt hittar du på postnordlogistics egna nätsidor (http://www.postnordlogistics.fi/sv/)


Byten och returer
Våra kunder har 30 dagars returrätt. Returrätten gäller endast varor som retureras i original förpackningen och som är i prima skick. Bifoga följande information med din returering:
• Ditt namn, din adress samt ditt telefonnummer
• Ditt kontonummer (IBAN och BIC/SWIFT)
• Kopia av Jerone Group Oy orderbekräftelse


Vi tar inte emot retureringar som har postats senare än 30 dagar efter leverans. När vi har godtjännt din returering, återbetalar vi dina pengar direkt till ditt bankkonto, efter vi har mottagit och bearbetat din returering.

Problemsituatuoner vid transport samt felakrig/trasig vara orsakad av transport
Om varan har försvunnit under transporten, varan är sönder eller fel har kommit fram, bör du angående kontakta oss under följande adress: här


Anmälning av felaktigt levererad eller trasig vara bör göras innom 14 dagar från varans mottagning. Om varan har gått sönder under transporten, börs omedelbart en reklamation göras direkt till posten.

Annat
Vi annhåller rätten till att ändra leverranssvillkoren. Innan du beställer, måste du som kund, informera dig om dom giltiga leverransvillkoren.

Jerone.se behandlar all kundinformation konfidentiellt.

I händelse av en skadad merchandise tas emot fyll ett klagomål om det innan han återvände objektet. Du kan göra det genom att skicka e-post till oss på asiakaspalvelu@jerone.fi Vi kommer att skriva tillbaka inom 48 timmar med specifika instruktioner om hur du skickar tillbaka varan. Återbetalningsavgift är 490 kronor. Handlaren förbinder sig att leverera en felfri merchandise.

Alla PayPal och kreditkort order behandlas av säker tredjepartsbetalningslösningar. Vi sparar inte någon onödig kreditkortsinformation utan endast vidarebefordra de givna kreditkortsuppgifter via säkrade överföringsprotokoll till betalningsleverantören. Betalningar hanteras av PayLane sp. z o.o., som ligger i Gdańsk på ul. Arkońska 6 / A3, postnummer: 80-387, KRS: 0000227278.

Vid beställning via PayPal eller kreditkort så skickar vi varorna inom 24 timmar (under arbetsdagar) efter att framgångsrikt häleri betalningen.

Vid återbetalning, kommer det betalda beloppet återföras genom samma kanal som användes för att betala för varor. Kontakta oss på asiakaspalvelu@jerone.fi och vi kommer att skicka dig följesedeln behövs för returen.

Vi anhåller rätten till prisändringar och till att vid behov, stänga ett användarkonto, samt att upphäva ett köp utan speciella skäl. Ett köp som blivit upphävt, orsakar inga kostnader för kunden, förutsatt att konsumentlagets villkor uppfyllts. I ett skadestånsfall anhåller vi rätten att högst betala varans hela pris, samt leveranskostnaden.

Det kan förekomma svaga fel i produktbildernas färgnyanser.