Jerone Group Oy:s integritetspolicy
Jerone samlar in information om sina kunder och användare av sin webbutik i syfte att ge sina kunder bästa möjliga upplevelse när de använder sina tjänster. Kunddata används bland annat för att tillhandahålla en säker tjänst och för att förbättra kvaliteten på kundservice och onlinebutiken.
Jerone respekterar sina kunders integritet och kommer endast att använda den personliga information som samlas in för de ändamål som anges i denna sekretesspolicy. Jerone kommer inte att sälja eller dela sina kunders information för andra ändamål än de som anges i avsnitt 7 i denna sekretesspolicy.
Personuppgiftsansvarig:
Jerone Group Oy (organisationsnummer: 2381931-8)
Kontaktinformation:
Sulapuronkatu 1
33700 Tammerfors
Kontaktuppgifter för frågor som rör registret:
Tel. 0408280202
E-post: kundtjänst (at) jerone.fi
Namn på registret
Jerone kundregister
Ändamål med behandling av personuppgifter
Personuppgifter behandlas endast för de fördefinierade ändamål som anges nedan:
- För att hantera kundrelationen och underlätta kommunikation
- För att behandla, leverera och arkivera beställningar
- För att upprätthålla köphistorik för eventuella produktreturer eller garantibehandling
- För att förhindra missbruk
- Förbättra kundupplevelsen och kvaliteten på kundtjänsten
- Utveckla din egen verksamhet och dina egna tjänster
- För att leverera riktat innehåll, kommunikation och marknadsföring
Datainnehåll i registret
Kundkontakt och beställningsinformation: förnamn, efternamn, gatuadress, postnummer, postort, telefonnummer, e-postadress. Möjlighet att skicka marknadsföringsmeddelanden till kunden, förutsatt att kunden har gett sitt uttryckliga samtycke till detta när han/hon skapar sitt kundkonto. Information om kundbeställningar, leveranser och returer.
Vanliga datakällor
Kontakt- och kunduppgifterna i registret erhålls i början av kundrelationen och under kundrelationens gång från ändringar som kunden gör till den registeransvarige. En kundrelation etableras när en kund skapar domännamn för en onlinebutik eller beställer produkter. En opt-out för marknadsföring väljs vid registreringen. Kunden kan ändra sin opt-out i ett senare skede.
Utlämnande av information
Vi överför viss nödvändig information till tredje part för att uppfylla våra skyldigheter i samband med leverans av beställningar. Dessa tredje parter inkluderar:
- Logistikpartner som levererar försändelser till en plats som kunden väljer
- Partner som förmedlar betalningar
- Faktureringsoperatörer
- Produktleverantörer vid direktleveranser
- Tullen när det gäller produkter som köpts tullfritt
- Inkassoföretag, när en faktura har förfallit till betalning och överlämnas för inkasso
- Partnerföretagen har åtagit sig att uppfylla kraven i dataskyddsförordningen.
Principer för skydd av register
Kundregistret förs i elektronisk form. Åtkomst till systemet som innehåller kunddata och rätten att ändra kunddata är begränsad till särskilt utsedda anställda hos den registeransvarige.